Students Support Services (SSS)

COUNSELLING

Our counselling service aims to provide support to our students in order for them to have a healthy development and flourish academically. The support team consists of three psychologists, with different specializations and perspectives who work together to promote the wellbeing of each of the students in the school’s three sections (preschool, primary and secondary).
Our main objective is to provide students, educators and families with tools that will help them achieve their goals.
Parents are welcome to approach the service by contacting the school via email:
preescolar@lasierrainternationalschool.edu.co
primaria@lasierrainternationalschool.edu.co
secundaria@lasierrainternationalschool.edu.co

Nuestro servicio de consejería tiene como objetivo proveer apoyo a nuestros estudiantes para que tengan un desarrollo integral saludable y puedan tener éxito académicamente. El equipo de apoyo está conformado por tres psicólogas, una educadora especial y una Terapeuta Ocupacional; quienes desde sus diferentes especialidades y perspectivas trabajan en equipo para promover el bienestar de cada de uno de los estudiantes en las tres secciones del colegio (preescolar, primaria y secundaria).
Nuestro objetivo principal es proveer a nuestros estudiantes, educadores y familias herramientas para ayudar a que alcances sus objetivos de vida.
Los padres de familia pueden requerir del servicio contactando el colegio a a través de los correos institucionales:
preescolar@lasierrainternationalschool.edu.co
primaria@lasierrainternationalschool.edu.co
secundaria@lasierrainternationalschool.edu.co

MOVE & LEARN

Move & Learn is an institutional program created with the purpose of supporting students with special needs, using strategies based on sports like football, taekwondo, athletics, and boxing. The program complements the academic performance of the students, promoting their motivation to learn and emotional well-being.
Knowing the benefits that movement has on brain development, a plan is designed and activities are presented through circuits which involve psychomotor skills like balance, coordination, attention, laterality, and the stimulation of various implicit motor functions. To maximise results, we include cognitive concepts in the program to favor higher processing in the students.

El programa Move & Learn, se crea con el objetivo de brindar apoyo a estudiantes con alguna necesidad particular, utilizando como herramienta principal estrategias de deportes como el fútbol, taekwondo, atletismo, y boxeo. A través de este programa se logra favorecer el desempeño escolar y generar mayor motivación frente al proceso de aprendizaje y bienestar emocional.
Conocedores de los grandes beneficios que se obtienen a nivel cerebral cuando se realizan diversos movimientos, todas las actividades son presentadas en circuitos funcionales que implican desplazamiento bajo instrucciones claras donde se favorecen todos los procesos psicomotores, haciendo mayor énfasis en equilibrio, coordinación, lateralidad y en la estimulación de los diferentes patrones motores implícitos. Para obtener óptimos resultados a estas actividades se le incluyen componentes cognitivos que le permiten a los estudiantes favorecer procesos superiores.