Secondary

SECONDARY SCHOOL

In secondary school, three fundamental elements comprise the education process: instruction, research and application.  Our qualified team of teachers plans, organizes, and coordinates instruction, while instilling curiosity in the students and guiding them in effective research. This leads our students towards independence, successfully applying that which they have learned to solve real life situations.

Teachers are guides, allowing student to take the lead, encouraging them to have ownership of, and be at the center of, their learning experience. Academia, culture and values are intertwined in this holistic process. These three pillars are fundamental in each of the processes that are developed daily at school.  Following the results of countless scientific studies in the areas of neuropsychology and pedagogy, the school provides students with the perfect environment conducive for optimal development, respecting students´ unique learning styles and pace, while stimulating and encouraging excellence.

The magic of learning takes place inside the classroom.  Learning activities are carried out primarily within school hours, thus allowing students to participate in various after school programs, following their interests and encouraging the holistic development of each student, be in arts or athletics.

Our curriculum development, integration of technology in all content areas and constant revision of contemporary pedagogical approaches guarantee quality education that will prepare students to meet current and future challenges, nationally as well as internationally. The purpose of our high standards and expectations in both academic as well as disciplinary realms is to develop the “líderes con corazón” (leaders with heart) that our society needs.

Email: secundaria@lasis.edu.co

Escuela Secundaria

Nuestra Escuela Secundaria conjuga tres elementos fundamentales del proceso educativo: instrucción, investigación y aplicación. Un cualificado grupo de maestros planea, organiza y coordina la instrucción, al tiempo que promueve la curiosidad en los estudiantes y les guía en la investigación efectiva, para conducirles a la independencia y a la aplicación de lo aprendido, en situaciones problemáticas de la vida real.

El docente ejerce el papel de orientador, dando protagonismo al estudiante y ubicándolo en el centro del proceso de su formación. En esta formación, que es integral, confluyen la academia, la cultura y los valores. Estos tres pilares son parte fundamental de cada uno de los procesos desarrollados en el día a día de la institución. Siguiendo los resultados de innumerables estudios científicos en el campo de la neuropsicología y la pedagogía, la escuela provee a los estudiantes un ambiente ameno para su formación, respetando sus estilos y ritmos de aprendizaje, al tiempo que les estimula y anima en la búsqueda de la excelencia.

La magia ocurre en el aula. Las actividades tienen lugar mayormente dentro de la jornada académica, de tal manera que los estudiantes tienen la posibilidad de participar libremente en actividades extracurriculares que son de su interés, y explotar y desarrollar sus talentos en las artes y los deportes.

El desarrollo curricular, la integración de la tecnología en todas las áreas del conocimiento y la constante actualización en las ciencias pedagógicas, aseguran la calidad de una educación que prepara a los estudiantes para asumir los retos actuales y futuros, en el contexto nacional e internacional. Altos niveles de exigencia tanto en lo académico como en lo disciplinario tienen como objeto formar los líderes con corazón que necesita la sociedad.

Email: secundaria@lasis.edu.co