Athletics

Sports are essential for a person´s integral development, something our school appreciates and encourages by strengthening our students´ physical and mental growth.  In preschool, we follow a comprehensive program focused on gross motor skill development, systematically addressing different physical abilities.  In primary school, we explore various athletic activities which help instill habits pertaining to physical activity.  Once in secondary school, emphasis is placed on deepening understanding and skills needed to participate in sporting events.

Our school offers students extracurricular activities in the following areas: track and field, gymnastics, Taekwondo, soccer, basketball, chess, swimming, and tennis.  At a competitive level, we have representation in track and field, basketball, swimming, and soccer.

El deporte es una herramienta para ser de una persona un ser integral, algo que nuestra institución reconoce y fomenta para elevar el crecimiento físico y mental de cada uno de los alumnos.  En el área de preescolar se maneja un programa completo para el desarrollo motriz, potencializando cada una de sus cualidades físicas. En el área de primaria se explora las actividades deportivas específicas para generar en los menores un hábito de practicar una disciplina deportiva. Y en la secundaria ya profundizamos en la práctica deportiva seleccionando la participación en eventos deportivos.

La institución educativa en su organización les brinda a sus estudiantes los programas extracurriculares en las disciplinas deportivas de Atletismo, Gimnasia, Taekwondo, Fútbol, Baloncesto, Ajedrez, Natación y Tenis. Y en su proyección competitiva la institución tenemos las selecciones de Atletismo, Baloncesto, Natación, Fútbol masculino y femenino en sus categorías infantil y pre juvenil.