Primary

Welcome to primary!  Following La Sierra’s mission of high academic excellence founded on strong values, the primary division of the school follows the American Education Reaches Out (AERO) curriculum.  This curriculum is based on the United States’ Common Core and emphasizes international awareness through enriched standards.  Along with AERO, instruction incorporates the six pillars of Character Counts: responsibility, respect, trustworthiness, fairness, citizenship and caring.  The integration of a solid international curriculum and strong character formation sets the stage for project-based activities.  Units of learning are created and executed with interdisciplinary modules.  Students learn in an active and relevant manner, applying knowledge and skills to a variety of interrelated subjects.  Classes are taught in various modalities, based on the needs of the students.  Whole group instruction, station rotations and workshops provide a variety of opportunities for learners to show their knowledge and skills.  Through daily formative assessment, teachers evaluate the effectiveness of instruction and continually reinforce the students’ learning experience.

Bienvenido a primaria! Siguiendo la misión de alta excelencia académica de La Sierra basada en valores sólidos, la división primaria de la escuela sigue el plan de estudios de Educación en Estados Unidos (American Education Reaches Out, AERO). Este plan de estudios se basa en el Common Core de los Estados Unidos y enfatiza la conciencia internacional a través de estándares de calidad. Junto con AERO, la instrucción incorpora los seis pilares de Character Counts: responsabilidad, respeto, honestidad, justicia, ciudadanía y bondad. La integración de un currículo internacional sólido y una constante formación del carácter prepara el escenario para actividades basadas en proyectos. Las unidades de aprendizaje se crean y ejecutan con módulos interdisciplinarios. Los estudiantes aprenden de manera activa y relevante, aplicando conocimiento y habilidades a una variedad de materias interrelacionadas. Las clases se imparten en diversas modalidades, en función de las necesidades de los estudiantes. La instrucción en grupos completos, las rotaciones de las estaciones y los talleres brindan una variedad de oportunidades para que los estudiantes demuestren sus conocimientos y habilidades. A través de la evaluación formativa diaria, los maestros evalúan la efectividad de la instrucción y refuerzan continuamente la experiencia de aprendizaje de los estudiantes.